اظهارات کارگردان تکنیکی Frostbite 3 درباره تنظیمات گرافیکی اختصاصی نسخه PC بازی ها
در حالی که Battlefield 4 با تعداد بیشماری از مشکلات اینترنتی مواجه است، موتور طراح بازی یعنی Frostbite 3 حقیقتا قطعه ای از هنر به شمار می آید. Frostbite 3 توانایی شگفت انگیزی در سازگاری با CPU های چهار هسته ای دارد و عناوینی که با استفاده از این موتور طراحی می شوند به طور قابل توجهی در PC بهتر از نسخه کنسولی به نظر می رسند . نه تنها این بلکه این موتور در هنگام نمایش بالاترین کیفیت گرافیکی بازی، بر روی حافظه های کارت گرافیک پردازش اضافی نمی آورد .
پس از آنکه Ubisoft اعلام کرد که کیفیت گرافیکی عنوان Far Cry 4 در کنسول های نسل حاضر همانند کیفیت نسخه PC در تنظیمات "Ultra" است، آقای Johan Andersson از استدیوی DICE تصمیم گرفت که در این مورد اظهاراتی را به اشتراک بگذارند . کارگردان تکنیکی موتور Frostbite مدعی شد که یک تیم سازنده به سادگی نمی تواند مزیت ها و برتری های تنظیمات گرافیکی Ultra در پلتفرم PC را مشابه چیزی که در نسخه کنسولی آن مشاهده می کنیم بداند .
" این شرم آور است که می شنویم که یک تیم سازنده ادعا می کند که کیفیت نسخه کنسولی بازی شان همانند تنظیمات گرافیکی "ultra و یا high" در پلتفرم PC است. در حالی که آنها از مزیت ها و برتری های گرافیکی آن بازی در پلتفرم PC صحبتی به میان نمی آورند . "
Johan Andersson همچنین از عناوینی که اخیرا با 30 فریم در ثانیه برای کنسولی های نسل حاضر تایید شده اند ابراز ناامیدی کرد . Andersson در این مورد عنوان The Order 1886 را مثال زد :
" عنوان آنها (استدیوی سازنده عنوان The Order 1886 یعنی Ready at Dawn) یک انحصاری است بنابراین نرخ فریم تاثیر به سزایی در بازی آنها دارد . اما بله این نرخ فریم استاندارد است چرا که همواره گیم پلی عامل مهم تری از فریم ریت بالاتر است . "
نظر شما در رابطه با اظهارات آقای Andersson چیست؟