Battlefield Hardline کمتر از نسخه های قبل خطی است
با توجه به گفته آقای Ian Milham از استدیوی Visceral Games، عنوان Battlefield Hardline کمتر از نسخه قبل خطی است و اینکه می خواهند انتخاب های بیشتری برای رد کردن مراحل به بازیباز بدهند
" ما در مورد کاری که باید با این بازی انجام دهیم بسیار فکر کرده ایم و هر کسی که Visceral Games را بشناسد باید بداند که چقدر بخش Single Player برایمان مهم است. ما در رابطه با این بخش و در بازیهای قبل بسیار موفق بوده ایم و برای این عنوان نیز ایده های فوق العاده ای داریم "
" برای ما مهم است که Single Player بیش از حد خطی نباشد و تا قبل از پایان توسعه از آن اطمینان حاصل خواهیم کرد. ما می خواهیم انتخابهای تاکتیکی و آزادی عمل بیشتری به مخاطب بدهیم؛ چیزهایی به غیر از شلیک کردن به همه! و این واقعا زیاد یک چیز پلیس گونه نیست "